FANDOM

Panneløp ble den nye folkesporten i Andeby etter en heroisk opptreden av en nokså kjent and julen 2003. Om sporten fortsatt er like populær er nok lite sannsynlig, men de flest Andebyboere vil nok huske dagen da en simpel dørselger reddet dagen.

Historie Rediger

Det hele startet da vår venn Donald Duck fikk sparken som julenisse hos den lokale fotobutikken. Men vår venn ga ikke opp, og tok jobb som dørselger for å få penger nok til en hyggelig jul. Dessverre for ham var det ikke særlig mange som behøvde en ny stekepanne eller en grønn sugepropp...

Når han til slutt forstod at dette ikke gikk rette veien, tok han ny jobb med å henge opp juletrelys på det enorme treet i Andebyparken. Enn hvor mye han slet, ble dette også et nummer for stort.

Det var da, mens han velfortjent tok en pause fra strabaset, at en liten lyshåret gutt gikk gjennom isen på andebydammen. Hadde ikke vår helt, Donald, kommet til unnsetning kunne det som hadde vært ment som en hyggelig skøytetur blitt et dramatisk mareritt. Donald grep innstinktivt tak i et par sugepropper og skøytet ned på stekepannene. Akkurat før gutten skulle til å synke ned i det iskalde vannet kastet han ut julelysenes ledning som et tau, og trakk gutten inn til land.

Det var dette som gjorde at panneløpsporten ble lagt, og stekepannene som man brukte som skøyter i denne sporten ble kalt Donaldpanner. Ved å selge sugepropper og stekepanner til denne sporten tjente Donald nok til å lage en uforglemmelig jul til ham og nevøene.

Første og siste opptreden Rediger

Nr.50 - 8.desember 2003

Tilfeldig wiki